بازاریابی شبکه ای بادران

وبلاگ آموزشی تیم بچه های تهران

بازاریابی شبکه ای بادران

وبلاگ آموزشی تیم بچه های تهران

سوپ خوشمزه

مسافری خسته و گرسنه به روستایی رسید که ساکنانش بسیار فقیر بودند . او از روستاییان مقداری غذا خواست ، آما آنها گفتند که هیچ غذایی برای خوردن ندارند . او لبخند زد و گفت : « هیچ اشکالی ندارد ، تکه سنگی دارم که با پختن آن سوپی خوشمزه آماده می شود .» روستاییان ظرفی پر از آب برای مسافر آوردند . او دستمالی از جیبش بیرون آورد . آن را باز کرد . از میان آن ، سنگی خاکستری و شسته شده بیرون آورد و داخل ظرف آب انداخت .در حالی که آب گرم می شد ، مسافر مزۀ آن را چشید و با شگفتی گفت که بسیار خوشمزه است . اندکی بعد ،

مسافری خسته و گرسنه به روستایی رسید که ساکنانش بسیار فقیر بودند . او از روستاییان مقداری غذا خواست ، آما آنها گفتند که هیچ غذایی برای خوردن ندارند . او لبخند زد و گفت : « هیچ اشکالی ندارد ، تکه سنگی دارم که با پختن آن سوپی خوشمزه آماده می شود .» روستاییان ظرفی پر از آب برای مسافر آوردند . او دستمالی از جیبش بیرون آورد . آن را باز کرد . از میان آن ، سنگی خاکستری و شسته شده بیرون آورد و داخل ظرف آب انداخت .در حالی که آب گرم می شد ، مسافر مزۀ آن را چشید و با شگفتی گفت که بسیار خوشمزه است . اندکی بعد ، او چنین گفت :


« وای ، چه سوپ خوشمزه ای ! فقط اگر کمی پیاز به آن اضافه می کردیم ، بهتر می شد !» روستاییان ، پس از کمی فکر کردن ، پی بردند که پیاز دارند . آنان مقداری پیاز را داخل ظرف ریختند. مسافر پس از چند دقیقه هم زدن سوپ ، دوباره آن را چشید و از لذت بخش بودن آن سخن گفت . او ادامه داد : « فوق العاده است . فقط اگر کمی هویج به آن اضافه می کردیم ، بهتر می شد !» روستاییان ، پس از کمی اندیشیدن و جستجو کردن ، پی بردند که هویج هم دارند. آنان مقداری هویج نیز به غذا افزودند. ماجرا همچنان ادامه یافت . مسافر همواره از خوشمزه بودن سوپ تعریف کرد و در ادامه می گفت ، اگر این یا آن ماده غذایی را به آن می افزودیم ، بسیار بهتر می شد . به این ترتیب ، در مدتی کوتاه ، سوپی خوشمزه در روستایی تهیه شد که مردمانش باور داشتند غذایی برای خوردن ندارند


نکته : باورهای نیرومند شما نشان می دهد که چگونه می اندیشید ، چه احساسی دارید ، چگونه عمل می کنید و با چه پیامدهایی روبرو می شوید . اگر باورهایی نیرومند بر مبنای خوشبینی ، اعتماد به نفش و موفقیت نهایی در وجودتان شکل گرفته است ، هیچ عاملی نمی تواند شما را از دست یابی به اهداف ارزشمندتان باز دارد . از سوی دیگر ، اگر باورهایی منفی را بر مبنای خودکم بینی و کمبود در وجودتان پرورش داده اید ، هیچ عاملی نمی تواند به شما کمک کند تا موفق شوید .


انسان های موفق باور دارند که موفق می شوند ، بنابراین ، این افراد همچون مسافر داستان ما به شدت راه حل محور هستند . اگر بر یافتن راه حل متمرکز شویم ؛ بی تردید ، راه حل مناسبی را می یابیم . از سوی دیگر ، اگر همواره بر کمبودهای زندگی مان متمرکز شویم وباور داشته باشیم که همیشه با کمبود روبرو خواهیم بود ، پس بی تردید کمبودهایی را به زندگی مان جذب خواهیم کرد .


برگرفته شده از کتاب : خودت باش! / در دست چاپ / سعید گل محمدی


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد